Tuesday, July 20, 2010


CINTA PERTAMA??
betol ke org ckp cinta pertama susah nk lupe...?maybe kot...sbb sendiri pon mengalaminyer...aku berharap cinta pertama tu smp ke jinjang pelamin....tp...jodoh dan pertemuan tu ditgn Allah swt kan...aku x penah ade cinta lain selain dia....sehingga sanggup menolak org lain sbb dia.....hurm...ssh betol nk lupakan die....smp skrg pon....n dia pon dh bertunang ngan org lain....
bak kata org...bercinta dgn org lain..bertunang ngan org lain..berkahwin pon dgn org lain...
harap2 si dia tuh x kawen dgn org lain lah...aku cuma bole mendoakan kebahagian dia....walaupon hati sendiri perit nk tanggung sorg2....dan aku rase itu 1 tindakan yg sgt kejam utk aku.....bayangkan bercinta 6 tahun...baru putus 6 bulan..dia dh bertunang dgn org lain...dpt bayangkan x betapa terluka nye perasaan aku ni....mcm2 yg dia pernah janjikan kt aku....tp 1 pon die x penah tunaikan...aku x mintak dia tunaikan janji dia yg lain..cuma 1 je yg aku mintak...harap dia dpt fhm2 sendiri...aku bkn pengemis utk meminta benda yg dia dh amik dr aku....tp smp skrg pon mcm ni...xpe...Allah Maha Adil...aku redha dgn semua nih...
byk sgt dugaan yg aku rasakan saat ni sehingga rase x tertanggung... psl kerja la...duit lah..cinta lah...hurmm....
tp bile direnungkan balik..ade lg yg lagi teruk dr aku...
so aku harus bersyukur sbb Allah swt sygkan aku...segala yg terjadi hanyalah utk menguji...
aku yakin pasti bahagia tu akan aku miliki walaupon bkn skrg....
kata kwn aku...wawa mungkin ko rase ssh sekarang tp akhirnya nnt kite x tahu...mesti ko lg bahagia dr org lain....sakit yg ko rase skrg...lama2 Allah akan permudahkan...
mudah2an la...aku anggap itu 1 doa....tQ..
=)
seronok kan bile tgk kwn2 happy...dh ade keluarga sendiri..bakal dpt anak...happy sgt2...
aku sentiasa doakan kwn2 aku....bile tgk org happy secara x langsung kite pon dpt rasekan perasaan yg same.... ^_^
biarlah ape yg terjadi kan aku ni...aku tanggung sendiri....aku akan berusaha sedaya upaya utk capai ape yg aku mahukan....wish me luck~~
luahan rasa hati,
najwa farahana nadzimuddin

5 comments:

Sabby Prue said...

oh wa..be strong ok.i've been there too, the same exact thing happened to me. Yes it's true, first love mmg xkan dpt lupa sampai bila2 pun. But just remember yg Allah tentu ada plan yg lebih baik utk kita. Time will heal the pain. So now, focus on urself and org2 yg sayang wa. Take ur time and think about what u want ok? hugs. :)

FaRa said...

sabar la wawa..semua tu sekadar ujian dunia je..Allah menguji manusia x melebihi kemampuannya..so u r strong coz mampu menghadapinya dgn tenang..

wawa said...

bna:sedihkan..kdg2 rase x bole thn lg....tp pk2 balik...ade yg lg teruk kan....sekurang2 nye famili sentiase ade disisi...semoga cepat2la benda ni berlalu....thanks eh..=)
farah:insyaallah farah...tQ eh..=)

Unknown said...

..cinta pertama gua pon caya gak beb,lu pon tau kan..
..lame gak ar den solo tp skang rase mcm da jmpe "ala mcm aku cite itu ari ar kat keta"..
..sabar mek..
..ujian dari ALLAH..
..mmg kdg2 kite x suke sesuatu yg menimpa kat kita..
..kita cuma nmpk keburukkan shj kat sesuatu perkara tu TAPI kat situ ar sebenarnya terdpt kebaikkan utk kita yg kite blom nmpk & insyaALLAH akan dihuraikan segala kesusahan yg kita alami dulu..

wawa said...

insyaallah...harap2 la...=)