Wednesday, March 23, 2011

LAT KAMPUNG BOY THE MUSICAL



Teman ni first time tgk teater kt istana budaya....dari dulu dh teringin....disebabkan teman dpt tiket free...so pegi lah....sejak dari kecik teman dibesarkan dgn cite2 kartunis lat nih....seronok! siap ade buku dia...tp ntah hilang kemana....cewahhh...ckp perok yea.. :P

hehe...saje je sbb kartunis lat ni berasal dari Kota Bahru,Gopeng,Perak yea...bkn Kota Bahru Kelantan tu...hehe...Datuk Lat ini juga merupakan abg kepada pengarah Mamat Khalid..ala...yg buat cite Hantu Kak Limah Balik Rumah tu...cecite..cecite.. :P 
Nama sebenar Datuk Lat ni ialah Datuk Mohammad Nor Khalid lahir pada 5 March 1951..setahu aku banyak sgt anugerah yg dia dh dpt dari hasil lukisan dia tu...dr negara luar mahupun kt negara kita sendiri...kire mmg hebat la dia ni....memartabatkan budaya melayu masyarakat kita terutamanya kt kampung...best! suke sgt!bangga betoi teman jd org perok.. :P

Teater ini arahan Hans Isaac & Harith Iskandar.Watak- watak dlm cerita ni dibarisi oleh pelakon2 seperti awie,atilia,jalil hamid n ramai lgi...
x silap aku teater ni dilanjutkan smp 5 April 2011...cite ni mengisahkan kisah Datuk Lat ni dari kecil smp la besar....kisah2 permulaan mcm mane die jadi pelukis....mmg terharu lah bile ada org mcm Datuk Lat ni...byk mesej yg kite bole dpt dr teater ni..

 ni la Datuk Lat

P/S: sori la xde gambar aku kt sane...sume dlm camera membe...hehehe...tp syok weh..rugi kalo x tgk...kitorg dpt seat depan..puas hati betol...lenkali kalo ade lg sila bg yea :P
oh yea...blakang tmpt kitorg ade Datuk shah reza & adibah noor!korg sume jgn lupe tgk yea!!

6 comments:

Yatie Shukelily said...

ala.. mike dpt tiket free bolehla.. cm teman ni.. sapela nak bagi ye dak?

wawa said...

alamak hehehe....beli la tiket die..x mahal sgt pon tie.. :P

rzd said...

teater musical mmg best...aku penah tgk cuci2 the musical..mmg superb la..mybe klau ade rezki 2 april ni aku tgk cite LAT ni plak...semua org sponsor la...hehehe

wawa said...

sape yg ko nk suh sponsor tu?

rzd said...

aku xsuruh sape2 sponsor pon...aku cakap time tgk cuci2 the musical ari 2, ade org sponsor...

wawa said...

alamak...hahaha....salah faham plak.. :P